https://res.cloudinary.com/hm7cvv3hp/image/upload/q_auto,f_auto,fl_lossy/v1640080662/us/oxi6ojmpek5gwkt4be4f.jpg
https://res.cloudinary.com/hm7cvv3hp/image/upload/q_auto,f_auto,fl_lossy/v1642154358/us/husql7w6xgri9dl61kvy.png
https://res.cloudinary.com/hm7cvv3hp/image/upload/q_auto,f_auto,fl_lossy/v1640080861/us/lxnptlcposq8zsrbkxgh.jpg
Cady Training Academy
Cady Training Academy

Fakta

Kontakt

  • Ort

    Distansutbildning

  • Längd

    Flexibel (max 6 mån)

  • Lärosäte

    Cady Training Academy

  • Sista ansökningsdatum

    Löpande

  • Startdatum

    Löpande

  • Utbildningstyp

    Distansutbildning
    Kurs

  • Områdesbehörighet/behörighet

    Se utbildarens hemsida

  • Examen

    Kursbevis

  • Kategorier:

    Kommunikation, information & media

  • Kontakt

    Tel: 031-7570 566

    Mail: cadyteamet@cady.se



Cady Training Academy

Cady Training Academy

Cady Training Academy har funnits sedan 2007 och vi har vårt säte i Göteborg. Vi utbildar inom olika yrkesområden, där alla utbildningar är på distans.Läs mer

Service och kommunikation

  • Brinner du för att arbeta med kommunikation och service på hög nivå?
  • Vill du utveckla dig samt få fler verktyg inom dessa områden?
  • Tycker du att kommunikation är stimulerande och vill hålla dig à jour och bli bättre på att sprida information och ge god service?

Om kursen Service och kommunikation

I denna kurs får du speciella samtals- och arbetsverktyg för att öka dina kunskaper inom service och kommunikation oavsett om du är nybörjare eller redan är utbildad/arbetar och vill kompetensutveckla dig.

Det kan handla om bl.a. människors interaktion och kommunikation i olika sammanhang, kommunikation via digitala medier och deras betydelse i vårt dagliga liv, hur viktig god produktkännedom och marknadsföring är i servicesituationer samt att kunna hantera olika typer av reaktioner inklusive kritik från kunder eller andra medmänniskor.

Att utbilda dig inom detta spännande område ger dig spetskompetensen för att kunna möta olika branschers nuvarande och kommande behov av utbildade och yrkeskunniga personer. Detta beror dels på ökad rörlighet på arbetsmarknaden och dels på stora pensionsavgångar inom en snar framtid. Därmed läggs stor vikt vid såväl service och kommunikation som vid branschkunskap inom respektive yrke.

Kursens mål

Målet är att du efter avslutad kurs har tillägnat dig följande kunskaper och verktyg så att du med säkerhet kan hantera arbetet inom service och kommunikation:

  • Kommunicera i olika sammanhang och utifrån olika teorier inklusive konflikthantering, använda informationsteknik som redskap för kommunikation och information, hantera reaktioner och bemöta kunder eller gäster i olika servicesituationer samt värdera ditt bemötande.
  • Planera, genomföra, dokumentera och utvärdera kritisk bearbetning av information från olika källor, försäljningsteknik samt användning av samtal som redskap i kommunikationen.

Kursplan

  • Service
  • Kommunikation
  • Slutarbete

Fakta om kursen

  • Cady är en privatskola som erbjuder yrkesutbildningar och kurser på distans. Är du nyfiken till hur arbetsgivarna på din ort ställer sig till utbildningsbakgrund, fråga gärna dem innan du anmäler dig.
  • Innehållet motsvarar 3 månader men du påverkar själv din studietid! Faktiska studietid är individuell. Du läser i din egen takt och kan variera den med vårt flexibla upplägg. Maxtiden är 6 månader.
  • Du väljer själv ditt startdatum. Innan du kan börja ska vi ha tagit emot betalning av kursavgiften.
  • Kursen är helt på distans utan några fysiska träffar. Du kan läsa vart än du befinner dig och har dator- och internetankomst. Du har tillgång till vår online lärplattform dygnet runt.
  • Denna kurs är baserad på självstudier. Du har tillgång till en yrkeslärare/mentor om du har frågor och du kan få elevcoachning om du önskar.
  • Du kan jobba samtidigt som du läser hos oss! Du väljer själv hur du vill lägga upp dina studier.
  • All kurslitteratur ingår. Vi använder främst interaktiva e-böcker.
  • Kursen ej är CSN-berättigad. Då du läser när du vill har vi inte närvarorapportering (som krävs för att få studiestöd).
  • Denna kurs vänder sig till både privatpersoner och arbetsgivare/organisationer.

Kursbevis

Efter att kursen är avslutad och godkänd erhålles diplom samt kursbevis.