Vill du få tips på fler passande utbildningar inom Data, IT & grafik?

Fyll i din e-postadress nedan innan du klickar på 'Ansök nu'. Men känn inget tvång, det är helt upp till dig!

Villkor

Google Analytics och webbpsykologi

Genom Google Analytics kommer du förstå hur besökarna rör sig på din site. Med en förståelse för webbpsykologi kommer du förstå varför de gör som de gör. I denna grundläggande intensivkurs berör vi båda delar, för att din site ska prestera så bra som möjligt.

Om kursen

Google Analytics är tveklöst det största och mest utbredda analysverktyget på marknaden. Stora som små företag använder detta gratisverktyg för att optimera sin site för att få ut absolut max av sin marknadskommunikation. På denna intensivkurs kommer vi på ett grundligt och pedagogiskt sätt gå igenom grunderna i Google Analytics. Du kommer skaffa dig en bättre helhetsbild av er site, mäta var era besökare landar, men också var de lämnar er. Det kommer inte enbart skapa förståelse för hur siten, utan även hur er digitala marknadsföring presterar. Parallellt med detta kommer du få en ökad förståelse för webbpsykologi. Du kommer att kunna ersätta magkänsla med fakta och på så sätt göra det enklare att prioritera på din site. Under kursens gång kommer du att arbeta med din egen site, vilket gör att det blir enkelt att tillämpa i ditt vardagliga arbete. Förhoppningen är att du, precis som tidigare deltagare, sakta men säkert upptäcker flera saker som du/ni behöver förbättra. I slutet av kursen sammanfattar vi vad du har lärt dig i verktyget och blickar sedan framåt där vi öppnar dörren till löpande optimering och A/B-tester.

Vem är kursen för?

Kursen passar dig som arbetar på ett mindre eller större företag och dess digitala närvaro. Det viktiga är att du har ett intresse för analys och mätning samt bättre vill kunna följa upp vad som händer på ditt företags site. Du behöver inte ha några förkunskaper i Google Analytics sedan tidigare.

Läs vår studentblogg
Ställ en fråga