Vill du få tips på fler passande utbildningar inom Data, IT & grafik?

Fyll i din e-postadress nedan innan du klickar på 'Ansök nu'. Men känn inget tvång, det är helt upp till dig!

Villkor

Futuregames 2D-Grafik


Oavsett om det är concept art, specialeffekter, UI-design eller animation för spel som du är mest intresserad av, kommer detta program att förbereda dig för industrin genom praktisk undervisning i spelutveckling.

  • Börja arbeta direkt efter utbildningen
  • Lokaler i Stockholm, SoFo
  • Statligt finansierad och CSN-berättigad
  • 2 år (4 terminer) med start i September 2019
  • LIA (lärande i arbete) 30 veckor

Learning by doing, learning by reflection

Utveckla kärnkompetens i spelutveckling genom undervisning och yrkestrick från lärare direkt från ledande företag inom branschen. Få tillgång till vår kreativa miljö inklusive datorer med relevant mjukvara där du växer och bygger dina färdigheter tillsammans med 240 talangfulla klasskamrater och seniora spelutvecklare. Ta del i intensiva spelprojekt tillsammans med de paralella programmen på Futuregames (speldesign, spelprogrammering och 3D-grafik) där ni simulerar professionella projekt för att återspegla hur du kommer att arbeta i spelindustrin, och förbereda dig för en städigt utvecklande och kreativ karriär.

Vi vill skapa pragmatiska utvecklare med ett balanserat och brett perspektiv på hela utvecklingsprocessen, stark samarbetsförmåga och gruppvana med praktisk och proaktiv inställning.

Koppling till branschen

Denna utbildning är utvecklad i direkt samarbete med spelbranschen och Futuregames ledningsgrupp inklusive: King, Avalanche Studios, EA DICE, Fatshark Games, Paradox Interactive, Starbreeze Studios, Glorious Games Group, Uprise and Really Interactive. Många fler stöttar denna YH-utbildning och ca. 20-30 spelstudior är involverade i Futuregames varje år.

Yrkesroller

  • 2D-grafiker
  • 2D-animatör
  • Concept Artist
  • UI-designer (User Interface)
  • UX-designer (User Experience)

Kunskaper efter utbildningen

  • Producera högkvalitativ 2D-grafik för spelmotorer som Unreal Engine 4 och Unity
  • Texturering (applicera 2D-grafik på 3D-modeller)
  • Skapa animationer med 2D-grafik
  • Skapa 2D-effekter för spelmotorer
  • Work in softwares like adobe Photoshop and Illustrator and Maya
  • Producera grafiska gränssnitt för spel med fokus på användbarhet
  • Producera konceptgrafik och storyboards
  • Anpassning efter olika stilar, koncept och mål
  • Arbeta självständigt och i grupp med planering, utveckling och produktion för spel
  • Kunna arbeta som junior spelutvecklare med specialisering på 2D-grafik
Läs vår studentblogg
Ställ en fråga