https://res.cloudinary.com/hm7cvv3hp/image/upload/q_auto,f_auto,fl_lossy/v1618810686/us/modnseijtb0godejqnhq.gif
https://res.cloudinary.com/hm7cvv3hp/image/upload/q_auto,f_auto,fl_lossy/v1618408304/us/au7zldosfceiktvf6mmq.gif
https://res.cloudinary.com/hm7cvv3hp/image/upload/q_auto,f_auto,fl_lossy/v1613482465/us/fu9jvhvwkcvei1gdtdo1.jpg
https://res.cloudinary.com/hm7cvv3hp/image/upload/q_auto,f_auto,fl_lossy/v1618390309/us/bw7zejxq04r5bnttn51k.gif
Medborgarskolan

Fakta

Kontakt

  • Ort

    Distansutbildning

  • Längd

    9 tillfällen

  • Lärosäte

    Medborgarskolan

  • Sista ansökningsdatum

    löpande

  • Startdatum

    18 mars 2021 alt 24 mars 2021

  • Utbildningstyp

    Yrkesutbildning

  • Områdesbehörighet/behörighet

    Se utbildarens hemsida

  • Examen

    Diplom

  • Kategorier:

    Försäljning & Marknadsföring

  • Kontakt

    Tel: 010-157 57 57

    Mail: info@medborgarskolan.se



Medborgarskolan

Medborgarskolan

Medborgarskolan – ett humanistiskt studieförbund som sätter viljan att lära först – spelar en viktig roll i dagens Sverige. Vi drivs av att skapa en högre mening, av att utveckla människors intressen ... Läs mer

Diplomutbildning: Marknadsföring

Vill du börja jobba med marknadsföring eller få mer ansvar där du arbetar idag? Denna grundutbildning i modern marknadsföring är första steget till en ny karriär. Vi varvar teori och praktik med exempel från verkligheten. Det blir gästföreläsare, kampanjprojekt och coachning. Se fram emot en rolig vår!

 
Kursen ges på distans i realtid. Vi träffas i möten via länk från Teams.
 

Mål

Du hittar din yrkesroll och får inblick i branschens alla möjligheter. Du lär dig HUR man gör: tänker strategiskt, planerar praktiskt och skapar kreativt. Det stärker både dina analytiska och skapande förmågor. I projektform med andra tar du fram en kampanj. Det ger erfarenhet av den kreativa processen – en central del av att jobba med marknadsföring professionellt.

Utbildningen bäddar för yrken som projektledare, marknadskoordinator, SEO specialist, grafisk designer med flera. Diplomet stärker ditt CV.

Innehåll

  • Omvärld & trender
  • Konsumenter & kundbehov
  • Produkter & tjänster
  • Mål – affärsmål & kommunikationsmål
  • Konkurrenter & kundsegmentering
  • Att ta en position
  • Interna resurser
  • Marknadsstrategi
  • Marknadsplan & budget
  • Kundresan & köpprocessen
  • Persona – att göra kunden tydlig
  • Från strategi till kampanj
  • Varumärke
  • Verktygslåda – teori & modeller
  • Budskap
  • Lagstiftning
  • Sökmotoroptimering
  • Mediemix – från sociala medier till mässor
  • Tonalitet – Känsla & uttryck
  • Reklamproduktion – roller & arbetssätt
  • Checklista inför grupparbetet
  • Kampanjprojekt
  • Redovisningar med analys & diskussion
  • DIPLOM!

Här hittar du en detaljerad kursplan!

Upplägg

Kursstart 18 mars: 8 tisdagar kl. 18.00 - 20.30. Start tisdag 18 mars och därefter följande datum: 25/3, 8/4, 15/4, 22/4, 29/4, 6/5, 20/5. 1 heldag lördag 12 juni kl 10-16, i Stockholm i fysisk form eller digitalt. Beroende på Coronaläget. Vid kurs i Stockholm tillkommer kostnad för resa och logi.

Kursstart 24 mars: 8 onsdagar kl. 13.30 -16.00. Start onsdag 24 mars och därefter följande datum: 30/3, 13/4, 20/4, 4/5, 11/5, 18/5. 1 heldag lördag 5 juni kl 10-16, i Stockholm i fysisk form, eller digitalt. Beroende på Coronaläget. Vid kurs i Stockholm tillkommer kostnad för resa och logi.

1 individuell coaching efter kursavslut, 45 min digitalt. Tid avtalas med kursledaren.

Diplom utdelas efter genomgången kurs och är användbart i ditt CV.

Kursledare

Lena Gennerud. Informatör DRMI Berghs och utbildad vid IHM inom content marketing. Har lång erfarenhet både av strategiskt och praktiskt arbete med marknadsföring och kommunikation, bl a som marknadskoordinator, reklamchef med personalansvar samt varumärkesansvarig på ett internationellt utbildningsföretag. Egen företagare inom koncept och affärsutveckling. Brinner för pedagogik så att fakta blir till kunskap och motivation.

Läs mer om utbildningen här