https://res.cloudinary.com/hm7cvv3hp/image/upload/v1557230700/us/rliobjm5j1ilt0wgugix.gif
https://res.cloudinary.com/hm7cvv3hp/image/upload/v1547554351/us/fe30flqzhes8kajof0z5.gif
https://res.cloudinary.com/hm7cvv3hp/image/upload/v1572602235/us/t5zswmvjnzdanqwqjaop.jpg
https://res.cloudinary.com/hm7cvv3hp/image/upload/q_auto/v1550224884/us/ix4tdd79wlfr8erht4az.gif
https://res.cloudinary.com/hm7cvv3hp/image/upload/v1567082227/Banner-YH-Utbildningssidan-se_lemowt.png
https://res.cloudinary.com/hm7cvv3hp/image/upload/v1556090241/us/ynohwdvkl6cayhcncjz0.gif
https://res.cloudinary.com/hm7cvv3hp/image/upload/v1547214747/us/zeudeh0tgxpexsqocwnt.png
Folkuniversitetet

Fakta

Kontakt

  • Kontaktdirekt@folkuniversitetet.se


Folkuniversitetet i Stockholm

Folkuniversitetet i Stockholm

Har du en talang som behöver inspiration, uppmuntran och sällskap av andras? Vi kan utveckla den åt dig. På Folkuniversitetet i Stockholm kan du välja bland hundratals kurser, föreläsningar och utbild... Läs mer

Diplomerad Key Account Manager

Utbildningen vänder sig till dig som har erfarenhet från säljarbete och nyckelkundansvar, eller till dig som är på väg in i en sådan roll. Diplomerad Key Account Manager är även lämplig för chefer som vill ta ett större ansvar inom organisationen och som vill bygga upp en KAM-struktur i säljorganisationen.

Vem kan gå kursen?

Utbildningen vänder sig till dig som har erfarenhet från säljarbete och nyckelkundansvar, eller till dig som är på väg eller vill komma in i en sådan roll. Diplomerad Key Account Manager är även lämplig för inne- eller utesäljare som vill utveckla sina försäljningskunskaper samt för chefer som vill ta ett större ansvar inom organisationen och som vill bygga upp en KAM-struktur i säljorganisationen.

Mål

Utbildningens mål är att ge dig de kunskaper som behövs för att;
arbeta strukturerat och systematiskt med försäljning och marknadsföring
bygga starka kundrelationer
förstå var och hur kostnader och intäkter uppstår i företaget samt räkna på lönsamhet vid försäljningsarbetet
samla in och analysera extern och intern information om bl.a. marknader, branscher, trender, kompetens, teknik, organisationer och produkter leda och organisera verksamheten