https://res.cloudinary.com/hm7cvv3hp/image/upload/v1652337903/us/gm165wgbnxbythmo0pti.png
https://res.cloudinary.com/hm7cvv3hp/image/upload/v1581326749/us/jvh2u1elbiwqnfgxm3nr.gif
https://res.cloudinary.com/hm7cvv3hp/image/upload/v1652337995/us/lgpud1qz0mpms34gxxrn.png
Stockholms Internationella Handelsskola (SIH)
Stockholms Internationella Handelsskola (SIH)

Fakta

Kontakt

  • Ort

    Stockholm

  • Längd

    400 Yh-poäng

  • Lärosäte

    Stockholms Internationella Handelsskola (SIH)

  • Sista ansökningsdatum

    Se utbildarens hemsida

  • Startdatum

    22 aug 2022

  • Utbildningstyp

    Yrkeshögskola

  • Områdesbehörighet/behörighet

    Se utbildarens hemsida

  • Examen

    Yrkeshögskoleexamen till Digital marknadsförare

  • Kategorier:

    Försäljning & Marknadsföring

  • Kontakt

    Tel: 08-32 22 12
    Mail: info@sih.se, sara.helling@sih.se



Stockholms Internationella Handelsskola

Stockholms Internationella Handelsskola

Stockholms Internationella Handelsskola (SIH) ligger på Karlavägen i Stockholm, på Skeppsbron i Malmö och på Kungsgatan i Norrköping. SIH erbjuder behovsanpassade utbildningar av stort strategiskt vär... Läs mer

Digital marknadsförare

Som Digital marknadsförare tar du med dig kunskaper i marknadsföring och kommunikation in i den digitala medieåldern. Det handlar bland annat om att använda nya verktyg och kanaler och att kunna anpassa sig till en ständigt föränderligt digital värld.

De digitala medie- och marknadsföringskanalerna har blivit fler och mer komplexa, vilket har förändrat arbetsmarknadens kompetenskrav. Alla verksamheter påverkas tydligt av teknikutvecklingen och digitaliseringens effekter.

Idag kräver allt från att bygga strategisk stöd, till att producera rätt marknadsföring, en djup och bred förståelse för det digitala. Genom denna utbildning ska du få just detta, vilket möjliggör en spännande karriär inom digital marknadsföring.

"SIH ville erbjuda en utbildning som var riktad mot ett jobb och som är mer hands-on och mindre ’lull-lull’, och mina förväntningar har inte svikits!"
Gustav Örnfjäder

Utbildningens innehåll

Utbildningen är tvåårig och innehåller totalt 10 kurser varav två är arbetsplatsförlagda och en består av ett examensarbete:

  • Analys och konvertering
  • Arbetsplatsförlagd utbildning, LIA
  • Digital marknadsföring
  • Examensarbete
  • Företagsekonomi för digitala marknadsförare
  • Kommunikationsredskap
  • Marknadsföring, fokus webb
  • Projektledning
  • Webbutbildning

Utbildningens mål

Utbildningen syftar till att ge en god kompetens för praktiskt och självständigt arbete som Digital marknadsförare. Efter fullgjord utbildning ska du kunna fungera som:

  • Digital marknadsförare
  • Sökoptimeringskonsult
  • Kundansvarig, affiliatenätverk
  • Kommunikationsansvarig sociala medier
  • Webbanalytiker/Konverteringsspecialist
  • Marknadsförare/Analytiker

Examen

När du fullgjort utbildningen, d v s uppnått 400 Yh-poäng, får du ett examensbevis för fullgjord Yrkeshögskoleexamen till Digital marknadsförare.