Design Thinking

Design thinking är en av de största trenderna i business, kommunikation och innovation. Här får du prova på och fördjupa dig att, på djupet, förstå folks behov och förväntningar för att sedan skapa nydanande produkter, tjänster och upplevelser.
Design thinking används i företag som IDEO, Pepsi, IBM och AirBnB. Kursen vänder sig till dig som vill skapa förändringar som har ”impact” i yrken som ux-design, user research, digital strategi, tjänstedesign, game design, marknadsföring, och affärsutveckling.
Kursfakta
Vi träffas en kväll i veckan, på torsdagar mellan 18.00–20.30. Kursen innehåller totalt
12 lektionstillfällen. Förutom lektionstiden kan du räkna med 2-5 timmar självstudier
per vecka. Vid kursstart delas hela kursschemat ut, med beskrivningar av innehållet i
de olika lektionstillfällena.
Innehåll
Kund research, insiktsskapande, kundresor, idégenerering, prototyping,
användartest, kreativt tänkande, konceptskapande och processarbete.
Ansökan
Du ansöker genom att fylla i vårt ansökningsformulär. För att bli antagen till kursen ställs inga formella krav, dock måste du ha tillgång till en egen bärbar dator och gärna en ritplatta. Antalet platser på kursen begränsade.