Vill du få tips på fler passande utbildningar inom Kommunikation, information & media?

Fyll i din e-postadress nedan innan du klickar på 'Ansök nu'. Men känn inget tvång, det är helt upp till dig!

Villkor

Copywriting Start

Du som har insett vilken makt det skrivna ordet har och är nyfiken på hur en copywriters arbetsdagar ser ut får en bra grund att bygga vidare på här. Med den här kursen skaffar du dig inblick i copywriterns verktygslåda, med allt ifrån kreativt skrivande till målgruppsanpassad kommunikation.

Om kursen

Som copywriter jobbar du med idéer och texter i reklam. Oftast på reklambyrå tillsammans med en art director och projektledare. Inhousecopywriters är anställda i större företag och organisationer med egna ”reklamavdelningar. Som frilansande copywriter samarbetar du kanske med andra frilansare och/eller tar uppdrag av reklambyråer eller företag som behöver din hjälp. Under den här introduktionskursen kommer du att få arbeta med en rad utmanande uppgifter som syftar till att utveckla din förmåga att skriva starka och effektiva texter. Vi kommer i huvudsak att koncentrera oss på tre saker. 1. Jobba med kreativa metoder och tankesätt som får dig att se på världen och ditt skrivande på ett nytt sätt. 2. Gå igenom copywriterns verktygslåda. 3. Träna din analytiska förmåga inom marknadsförings- och reklamområdet.

Vem är kursen för?

För dig som är i början av en framtida karriär som copywriter. Kanske har du inte bestämt dig ännu, men tror att du har talang för yrket och ser den här kursen som ett första steg på vägen. Eller också arbetar du idag i ett närliggande yrke och vill addera en rejäl dos kreativitet till ditt skrivande.

Läs vår studentblogg
Ställ en fråga