Utbildare

Berghs School of Communication

Telefon

+46 (0) 702239751

Besöksadress

Sveavägen 34, 111 93 Stockholm

E-post

info@berghs.se

Karta

Abigail Hellström, Produktionsledning intensivkurs

Hej Abigail! Vem är du och vad jobbar du med?
– Jag är grundare och ägare till Ström Creative som är en kreativ byrå som designar och bygger varumärken och digitala produkter. Vi finns både i Sverige och Spanien, med kunder runtom i Europa. Jag har min bakgrund inom grundskolans värld där jag har arbetat som lärare och rektor.
Motsvarade kursen dina förväntningar? Vad fick du med dig?
– Ja, mer än förväntat! Har fått med mig otroligt mycket, framför allt nya insikter och många bra dokument! Lärarna var mycket inspirerande, jordnära och kunniga inom området.
Läs hela intervjun

Thomas Stolt, Berghs Upgrade: Digital design

Hej Thomas! Berätta lite om dig.
– Jag har jobbat på reklambyråer i drygt 20 år, främst som Art Director inom relationsmarknadsföring. Under åren har det också blivit en hel del design- och strategiarbete. Men nu har jag lämnat den traditionella reklambranschen och börjat som UX designer och Art Director på Maverick by Sigma.
Motsvarade Berghs Upgrade: Digital design dina förväntningar?
– Tror inte ens jag vågade hoppas på den förändring det innebar. Tänkte nog mest att jag skulle fylla på med mer kunskap, men utbildningen ändrade hela min karriär! Inte minst att jag plötsligt blev attraktiv bland rekryterarna och fick flera jobbförslag. Måste erkänna att så kändes det inte för 1-2 år sedan då jag ifrågasatte min fortsatta yrkeskarriär.
Läs hela intervjun

Max Lundmark, Communication management

Hej Max! Vem är du och vad jobbar du med?
– Jag har jobbat med kommunikation och utveckling på Unionen i snart två år. Sedan 2013 bedriver jag också konsultverksamhet inom digital kommunikation och marknadsföring.
Motsvarade kursen dina förväntningar och vad har du fått med dig?
– Kursen besvarade verkligen mina förväntningar. Det jag tar med mig är framförallt den fantastiska blandningen av föreläsare. Att få sitta i en liten grupp och lyssna till erfarna kommunikationschefer från stora företag som t.ex. Oatly, IBM, SAS, Nordnet eller Preem är ovärderligt. När man också kombinerar detta med föreläsningar som omvärldsanalys, digitalisering eller hjärnans betydelse blir det svårslaget.
Läs hela intervjun

Nina Eklund, Internkommunikation

Hej Nina! Berätta lite om dig och vad du jobbar med!
– Jag jobbar som chef för Tietos medarbetarkommunikation globalt och ansvarar för ett team av kommunikatörer i tre länder. Tieto är ett av de ledande IT-tjänstebolagen i Norden med verksamhet i över 20 länder. Jag jobbar primärt baserad i Helsingfors men även en del i Stockholm, och valde därför att studera på Berghs.
Motsvarade kursen dina förväntningar?
– Kursen gav mig mycket mer än vad jag hade kunnat förvänta mig. Även om jag gick kursen för flera år sedan återkommer jag fortsättningsvis regelbundet till materialet och mina anteckningar. Kursen var ett avstamp för många aha-upplevelser, mycket tack vare ett nytt tankesätt kring hur du arbetar med att motivera och engagera dina medarbetare. Alla lärare var toppen, och en del av dem finns fortsättningsvis aktivt i mitt nätverk.
Läs hela intervjun

Eva-Lotta Folkesson, Social media strategy

Hej Eva-Lotta! Vad jobbar du med?
– Jag arbetar på Geberit i Bromölla, Skåne som Onlinekoordinator på marknadsavdelningen. Mitt ansvar är våra onlineaktiviteter, vilket innebär underhåll av våra fyra webbsidor, att skapa landningssidor för kampanjer, utskick av månatliga nyhetsbrev och utveckla vår närvaro på sociala medier som Facebook och Instagram.
Motsvarade kursen dina förväntningar?
– Absolut. Professionalismen från Berghs lärare och det arbete de lägger ner på föreläsningarna gav otrolig mycket. Vår huvudlärare Tobias Brandt och hans lugna, smarta, kloka föreläsningar gjorde att man satt som fängslad i timmar och blev lika överraskad varje gång föreläsningen var slut.
Läs hela intervjun

Oskar Palmerot, Copywriting

Hej Oskar! Vad jobbar du med?
– Sedan några veckor tillbaka är jag nordisk kommunikationschef på industribolaget Atlas Copco, med ett övergripande ansvar för varumärkes-, PR- och employer branding-arbetet inom regionen.
Vad har du fått med dig från kursen?
– Kursen gav en bred inblick i de många verkligheter som kan vara sanning för copywriters i yrkeslivet, vilket jag tyckte var väldigt spännande och intressant. Något jag framförallt bär med mig är några av de övningar i kreativitet och idégenerering som vi provade, exempelvis ”100 rutor” där du ska forcera fram och skriva ner 100 snabba idéer på ett stort papper indelat i 100 rutor. Kreativitet är verkligen något som kan tränas upp, och det var det jag främst ville få med mig.
Läs hela intervjun

Om Berghs

På Berghs älskar vi all form av kommunikation och vi drivs av att se människor utvecklas! Vårt mål är att fortsätta utbilda framtidens bästa kommunikatörer, det har vi gjort sedan 1941.

Kraft att utvecklas – igår, idag, imorgon

Ibland beskrivs vi som världsledande. Vi har utsetts till ”School of the Year” vid fem tillfällen i den internationella tävlingen Future Lions i Cannes. Under de tio år som tävlingen genomförts har Berghs tagit hem huvudutmärkelsen 2016, 2015, 2014, 2010 och 2009. Det gör att skolan har vunnit flest gånger i konkurrens med mer än 60 skolor från över 40 länder. Våra studenter är eftertraktade då de snabbt kan omsätta sin kunskap i handling, och 97% är i jobb inom den disciplin de utbildat sig inom sex månader efter avslutad utbildning. Så, vad är då nyckeln?

Kreativ innovation

På Berghs vet vi att kommunikation bidrar till att hitta innovativa lösningar på dagens och morgondagens utmaningar. Vi tror på integration – mellan studenter, utbildningar, discipliner, ämnen, näringslivet, byråer, entreprenörer och företag. Därför behöver vi förbereda varje individ med ett processtänk som gör att de kan klara av att följa med i en tid av snabba förändringar. Vår vision är vår tro på att kommunikation gör riktig skillnad i samhället!

Berghs arbetar nära näringslivet för att löpande tillgodose efterfrågade kompetenser. Extremt nära. Pedagogiken (Action-based learning) på Berghs handlar till stor del om att omsätta teorier i praktiken genom att lyfta in verkligheten i klassrummet. Det sker när uppdragsgivare presenterar riktiga utmaningar inom våra utbildningar. Våra lärare ser vi mer som inspiratörer än föreläsare. Många tillhör de främsta inom sitt yrke, den profession de också undervisar i, och de kommer till oss för att dela sin erfarenhet och väcka nyfikenhet att självständigt tackla problem.

Från kunskap till kompetens

Idag är det lätt att känna sig uppdaterad genom att mängder av information, men på Berghs vill vi ta det ett steg längre. Vi vill bidra till att omvandla kunskap till kompetens. Det sker när man får prova sin kunskap, öva, reflektera, ge och ta emot feedback. Vårt löfte är att erbjuda kommunikationsutbildning inom kreativitet, strategi och kreativ innovation som kan omsättas i handling omedelbart.

Hub för kommunikation

Våra insikter kring kommunikation samlar vi i spaningen ”According to Berghs”, och de bygger på det som görs hos oss dagligen, det vi läser och genom att aktivt resa för att lära från internationella festivaler. Vikten av nätverk blir ständigt större i dagens klimat, och på Berghs agerar vi som en hub för kommunikation i Sverige. Hos oss möts tusentals personer och uppdaterar sin kunskap varje år, här delar hundratals inspiratörer från branschen erfarenhet och här sker nya spännande samarbeten kontinuerligt.

Berghs utbildar alla inom kommunikationsbranschen – och det gör oss unika. Vi utbildar dig som vill in i branschen, dig som befinner sig mitt i yrkeslivet och dig som siktar mot absoluta toppen. Lyckas vi med vår uppgift har vi bidragit till att ni som studerar hos oss får jobb, stärks i era yrkesroller och blir trygga att kunna utvecklas vidare inom nytt område.
Välkommen till Berghs School of Communication. Vi vill se dig växa och utbilda dig för livet som kommunikatör.

Vi tror att allting kommunicerar. Du med.

Utbildningar hos Berghs School of Communication

Journalistik & Skrivande

  • Att skriva för att övertyga
  • Ställ en fråga
    • × Frågor & förslag
      • Fråga
      • Förslag
      • Problem
      • Annonsera

      Beroende på vilket val du gör här ovan kan ditt inlägg & namn komma att bli synligt för andra webbplatsbesökare. Vi lämnar inte ut din e-post utan din tillåtelse. Läs våra villkor

      Tack för ditt meddelande!

      Vi försöker svara på ditt meddelande så fort som möjligt!



      Stäng rutan genom att klicka på krysset uppe i högra hörnet

    • Mest visade frågor